سخنراني علمي با موضوع آموزش بدون مرز
۵ خرداد, ۱۳۹۵
تاثیر جنسیت بر تصمیم‌گیری (مطالعه موردی: مدیران آموزش و پرورش منطقه‭ ۱۲ ‬شهر تهران)
۱۱ خرداد, ۱۳۹۵
نمایش همه

کتاب/ درک یادگیری دو وجهی در حین کار

عنوان کتاب : درک یادگیری دو وجهی در حین کار
مولف : دیوید بود (David Boud)؛ جان گریک (John Garrick)
مترجمان : دکتر محسن قدمی؛ مسعود نیازمند
ناشر : انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام
سال انتشار : ۱۳۹۴
نوبت چاپ : دوم
شابک : ۹۷۸۶۰۰۲۱۴۳۸۷۷
رده بندی دیویی : ۶۵۸/۳۱۲۴
Read more

مقدمه

به منظور بهبود بهره­وری، تقویت انعطاف­پذیری کارکنان و توسعه و تغییر و تحول سازمان، کار همواره نیازمند توجه و تاکید پیوسته بر یادگیری است. این کتاب کارشناسان خبره و پیشگام را از استرالیا، آمریکا، انگلستان و زلاندنو برای ارزیابی موشکافانۀ مباحث جاری پیرامون یادگیری در محل کار گردهم می‌آورد و رهنمودهایی را برای توسعه و تحول آینده در تحقیق و نیز در شیوۀ کار ارائه می‌نماید و شامل موارد زیر می‌شود:

انتظارات در مورد یادگیری در محل کار در قرن بیست و یکم

تئوری‌های یادگیری، شیوۀ کار و عملکرد

رابطه میان یادگیری در محل کار و سایر اشکال آموزش در طول زندگی

تحولات بین‌المللی در رویکردهای مبتنی بر شایستگی و صلاحیت نسبت به یادگیری و ارزیابی

تأثیر زبان، قدرت، فرهنگ و جنسیت بر «ساختار» یادگیری

این کتاب منبع ارزشمندی برای دانشجویان و استادان علاقه مند به آموزش، توسعه منابع انسانی (HDR) و آموزش بزرگسالان بوده و جدیدترین مسائل و فرصت‌های مربوطه در این زمینه را ارائه می‌نماید.

دیوید بود استاد آموزش بزرگسالان دردانشگاه فن­آوری سیدنی می­باشد. جدیدترین آثار وی عبارتند از: کار با تجربه: یادگیری با شور و حال (روتلج، ۱۹۹۶)، پیمان‌های یادگیری: راهنمای عملی و مناسب (کوگان پیج، ۱۹۹۶) و استفاده از تجربه برای یادگیری (انتشارات دانشگاه آزاد، ۱۹۹۵). جان گریک عضو ارشد تحقیقات در مرکز تحقیقات برای آموزش‌های حرفه‌ای در دانشگاه فن آوری سیدنی است. وی نویسندۀ کتاب یادگیری غیر رسمی در محل کار (روتلج) می‌باشد و موضوعات مربوط به اصلاح محل کار و آموزش کسب و کار و صنعت، یادگیری غیر رسمی، سیاست یادگیری در محل کار و توسعه منابع انسانی در آن به طور گسترده‌ای به چاپ رسیده است.

برای بارگیری فهرست مطالب و بخشی از کتاب اینجا کلیک کنید.